"Ik heb altijd gedacht dat het Paradijs een soort bibliotheek zou zijn" - Jorge Luis Borges

Succesvol studeren

In dit handboek geeft Marco Mostert strategie en tactiek voor bewezen succesvol studeren. Ze staan garant voor succesvolle studieresultaten. De effectiviteit van het studeren hangt af van de mentale instelling, de omstandigheden en de inzetbare hulpmiddelen. Deze drie aspecten worden uitgebreid behandeld, ze maken stuk voor stuk dat studeren een boeiende bezigheid is. Bij efficiënt en effectief studeren blijft er zelfs tijd over voor andere leuke activiteiten. In dit gloednieuwe boek beperkt Mostert zich niet tot de platgetreden paden. Hij is uiterst volledig, waarbij hij zowel de theorie onder zijn methode als ook de praktijk behandelt. Hij begint zijn boek met een analyse van de intelligentie en de persoonlijkheid van de student. Daarna volgen de omstandigheden waaronder gestudeerd moet worden. Hij besteed hier ook, heel actueel, aandacht aan de voor- en nadelen van E-Learning. Gaandeweg wordt zijn boek steeds praktischer als hij via hulpmiddelen, technieken en doelstellingen zelfs advies geeft over voeding en over al dan niet stimulerende stofjes. Hij vertelt in zijn boek hoe het werkt, maar hij geeft vooral heel praktische en direct toepasbare handvatten die de weg naar succes wijzen. Dit boek komt op het juiste moment. Elke ouder die weet hoe hard zijn / haar kind werkt, en hoe moeilijk het is om je hoofd bij je studie te houden als ondertussen de verleidingen op de loer liggen, zou dit boek moeten kopen. Eerst zelf lezen om te begrijpen hoe lastig het is, en daarna aan je kind geven om met minder stress meer resultaat te behalen. Marco Mostert (1981) heeft een commerciële achtergrond. Studeren was en is zijn grote passie in zijn aanhoudende honger naar kennis. Toen hij met studeren begon had hij zelf 6 maanden nodig om een goede structuur te ontwikkelen en harmonie en balans te krijgen in werken, studeren en zijn privéleven. Het afgelopen decennium heeft hij zijn studieactiviteiten geoptimaliseerd. Kortom: het fenomeen studie als wetenschap.

Informatie