, Artikel door:
Auteur(s) boek:

Gezond slank met de foodsisters

Geen suiker en geen koolhydraten

[Recensie] De zussen Janneke en Amande Koeman staan beter bekend als de Foodsisters. Zij timmeren al meer dan 10 jaar aan de weg om mensen te motiveren gezonder te eten. Dit doen zij zeer verdienstelijk via hun blog en hun kookboeken. Het eerste kookboek is dan ook een groot succes en nu is hun tweede kookboek uitgekomen: Gezond slank met de Foodsisters.

De methode die de Foodsisters hanteren om ons gezond slank te laten zijn, is koolhydraatarm en suikervrij te eten.
Het boek begint met de uitleg over koolhydraatarm eten. Wat betekent het nu eigenlijk precies? Is het een dieet of is het een leefstijl? En wat zijn de voordelen van koolhydraatarm eten eigenlijk? De Foodsisters geven bij het beantwoorden op deze vragen vele tips om de overgang naar koolhydraatarm eten eenvoudiger en plezieriger te maken.

Het belangrijkste handvat welke in dit boek wordt gegeven, zijn de twee weekmenu’s. Wat en hoeveel moet je nu eigenlijk op een dag eten ? Hoe zorg je ervoor dat je alle benodigde voedingsstoffen binnenkrijgt? Door de eerste twee weken de weekmenu’s te volgen, leer je deze principes. Zo leer je op weg te gaan naar koolhydraatarm eten. Het doel is natuurlijk om gezonder te worden, maar daardoor raak je ook overbodige kilo’s kwijt. De Foodsisters blijven herhalen dat het geen dieet is; je hoeft geen honger te lijden. Je mag bijvoorbeeld zoveel groente eten als je wilt.

Elke dag van het weekmenu is opgedeeld in zes eetmomenten. Ontbijt, Tussendoor, Lunch, Tussendoor, Avondmaaltijd en Tussendoor. Je leert in deze menu’s bijvoorbeeld homemade bolletjes te maken voor bij de tonijnsalade, salades samen te stellen en stampotten te maken van pastinaak. Eieren tover je om naar omeletten en frittata’s of kun je vullen als een tussendoortje.

Schrijven Magazine

Na de weekmenu’s volgen er nog aparte recepten voor elk eetmoment. Zodat je vooral langer dan de twee weken kan doorgaan. Verrassende ontbijtrecepten met muffins en zelfs room als ingrediënt. Bij de lunch leer je een paar warme soepen te maken naast nog meer salades. Ook tussendoor zie je verrassingen zoals bijvoorbeeld de chocoladetaart. Deze wordt bereid met boekweitmeel, banaan en zuivelspread. De recepten die volgen voor het diner bevatten vooral veel groentes. Het is overigens geen vegetarisch kookboek. Vlees, vis en kip komen gewoon voor in de recepten.

De recepten zijn eenvoudig in de bereiding en zullen niet veel tijd in de keuken kosten. Het doel van de Foodsisters is ook dat iedereen gezonder moet kunnen leven. Zo ook de werkende ouders. De ingrediëntlijsten zijn kort en alle artikelen zijn bij de supermarkt te verkrijgen. Elk recept wordt verduidelijkt met heldere foto’s.

Wanneer de wil en wens er is om koolhydraatarm te gaan eten, kan Gezond slank met de Foodsisters je op weg helpen.

Eerder verschenen op Kookboekennieuws.nl

Titel

  • Gezond slank met de foodsisters

Auteurs

Vertaling van

Vertaler

Genre

ISBN

  • 9789046822654

Uitgeverij & Jaar

  • Nieuw Amsterdam 2017

Aantal Pagina's

  • 160

Boek aanschaffen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente artikelen:

Brindisa, het pure eten van Spanje
Malakeh
West Eats East

Bestellen

Op zoek naar een boek? Bestel het hier.
Zo steun je De Leesclub van Alles