, Artikel door:
Auteur(s) boek:

He Loves Lucy

Je bent wie je bent en het is goed zo

[Recensie] Het boek He Loves Lucy van Susan Donovan is erg inspirerend als je wat kilo’s wilt afvallen. Lucy Cunningham moet heel veel kilo’s afvallen. Ze is heel enthousiast als het bedrijf waar ze werkt het account van Miami’s populairste fitnessclub binnenhaalt. Dat is haar verdienste want ze heeft een geweldig idee op tafel gegooid. Je neemt een vrouw met veel overgewicht en de top personal trainer van de club. Die laat je een hoofdrol spelen in een TV documentaire en voor iedere kilo die eraf gaat komt er een flink bedrag aan geld op tafel. Dat ze zelf de hoofdrol toegewezen krijgt is wel even slikken.

Lucy gaat een poging doen om 50 kilo (!) kwijt te raken in een jaar tijd en krijgt daarbij hulp van de fitnesstrainer Theo (Theo-dorable). Ze hebben allebei groot belang bij het slagen van deze poging want er hangt veel geld vanaf. Theo wil graag zijn medicijnstudie voortzetten en Lucy haar eigen bedrijf beginnen. Lang voordat Lucy haar overtollige kilo’s kwijt is, is Theo al gevallen als een blok. De goedgebekte en eigenwijze Lucy steelt zijn hart. Hij zal op een hele leuke manier bewijzen dat zijn liefde voor haar niets te maken heeft met het feit dat ze aan het einde van het boek een mooie slanke vrouw is geworden.

Het boek is met veel humor geschreven en zal je regelmatig hardop doen lachen maar met een serieuze ondertoon. De schrijfster maakt heel duidelijk dat jezelf accepteren zoals je bent ook heel belangrijk is. En toch zorgen al die beschrijvingen van het magere eten, de motivatie en het sporten ervoor dat je zelf ook weer eens wat kritischer naar de weegschaal kijkt. Of je slank bent of niet. Een leuk mens is een leuk mens.

Alison Pick - Vreemdelingen met dezelfde droom

Eerder verschenen op Romantischeboeken.nl

Titel