Thrillers & Spanning

De overtreding

De overtreding

Moord die reeds tientallen jaren gistte

[Recensie] De legal thriller is het domein van buitenlandse kanonnen als John Grisham en David Baldacci. Zij hebben nu gezelschap gekregen van Karsten Gilhuis, een schrijver van Nederlandse bodem. De overtreding is zijn schrijversdebuut, een misdaadroman zoals de cover belooft. Centraal staat een ogenschijnlijk zinloze moord in een snackbar. De moordenaar laat zich rustig arresteren.

Lees verder...

Nooit en te nimmer

Nooit en te nimmer

De wrok van Aaron

[Recensie] Aanbevelingen op boeken zoals ‘Nagelbijtend’, ‘Briljant’ en ‘Retespannend’ hoeven niet altijd een reden te zijn om het boek te willen lezen, het ligt eraan wie het schrijft en ook of het onderwerp van het boek aantrekkelijk is. Dit is een thriller met een uitdagende cover. Een zwarte ondergrond met aan de linkerkant een gedeelte van een vrouwengezicht met brailletekens.

Lees verder...

Recensie door:

Beoordeling:

• Niet beoordeeld

Echo

Echo

Wereldschrijver vindt verdieping in de bergen

“This is totally, brilliantly original.”

[Recensie] Deze woorden in een tweet van Stephen King over Thomas Olde Heuvelts vorige boek Hex (2013) zorgden ervoor dat zijn internationale schrijversfaam in een stroomversnelling kwam. Thomas had voorafgaande aan Hex overigens al vier boeken geschreven. Hij debuteerde met twee horrorromans De onvoorziene (2002) en PhantasAmnesia (2004) die beiden verschenen bij uitgeverij Intes International.

Lees verder...

De kinderen die het bos in gingen

De kinderen die het bos in gingen

Een thriller waarin alles klopt

[Recensie] Na het eerste boek van Bengtsdotter (De vrouw die terug moest) is ook dit een goed gelukt stukje werk. Met complimenten voor de vertaler voor een soepel leesbare tekst die recht doet aan een psychologisch hecht doortimmerd verhaal.

Rechercheur Charline ‘Charlie’ Lager moet terug naar haar geboortedorp Gullspang.

Lees verder...

De verendief

De verendief

De mysterieuze wereld van verenverzamelaars

[Recensie] Zo af en toe krijg je een boek in handen dat tegelijkertijd de nieuwsgierigheid prikkelt en afschuw opwekt. Voilà, De verendief is zo’n boek. De lezer betreedt een mysterieuze wereld waarin de ware aard van de echte verenverzamelaar zichtbaar wordt. Tevens geeft het een boeiend inkijkje in de toepassingen van de mooie vogelveren en huiden.

Lees verder...

Familiewapen

Familiewapen

Een mysterieuze verdwijningszaak naar haar oud-vriendin

Thomas Enger volgde in zijn jongere jaren een sportopleiding, maar na een jaar als sportdocent gewerkt te hebben is hij begonnen aan de opleiding journalistiek. Hij debuteerde met het boek Schijndood, het eerste deel van de serie met Juul Henning in de hoofdrol. Familiewapen is het vierde deel in de reeks.

Lees verder...

Recensie door:

Auteurs:

Beoordeling:

• Niet beoordeeld

De doden praten

De doden praten

De werkelijkheid is gruwelijker dan een thriller

[Recensie] Prof. dr. Werner Jacobs is bekend van de serie Misdaaddokters op Canvas en Wetsdokters op VTM. Hij is als forensisch patholoog en gerechtsarts verbonden aan het Universitair Ziekenhuis in Antwerpen. Hij wordt regelmatig ingeschakeld om een verwonding te onderzoeken of de doodsoorzaak te achterhalen. Op internet komen we deze omschrijving over dit beroep tegen:

“De forensisch arts levert forensisch medische expertise voor onderzoek en rapportage in zaken als mishandeling,

Lees verder...

Dodenstoel

Dodenstoel

Een volleerd debuut

[Recensie] En toen was er dit dikke boek, met het prettige woord ‘thriller’ op de voorpagina, waarboven de niet te missen titel Dodenstoel in blokletters dreigend hangt, en op de achtergrond de schokkende foto van een elektrische stoel. Subtitel: “Pas als mijn wraak compleet is, stop ik met moorden …” Het is een debuut van een zekere Johan Andersen,

Lees verder...

Recensie door:

Auteurs:

Beoordeling:

Laatste weduwe

Laatste weduwe

Interview met Karin Slaughter over de politiek in Amerika, het recht op abortus, het belang van bibliotheken en natuurlijk over haar laatste boek

Koninginnen hebben nog louter een ceremoniële functie.  Behalve misdaadkoninginnen dan, want Karin Slaughter, de Amerikaanse queen of crime, heeft een uitgesproken mening over geweld tegen vrouwen, blank superioriteitsdenken en de anti-vaccinatieliga.

[Interview] “Ik maak me geen illusies,” zegt Karin Slaughter,

Lees verder...

Witte dood

Witte dood

Een spel van kat en muis

[Recensie] Het eerste dat aan Witte dood opvalt, is de enorme omvang van het boek. Met 736 pagina’s is Witte dood een bijzonder lijvige thriller. De vraag is natuurlijk of het verhaal al die pagina’s rechtvaardigt en of elke schrijver daarmee weg zou kunnen komen. Maar goed, het scheelt natuurlijk als je als schrijver met een hele reeks bestsellers je sporen hebt verdiend.

Lees verder...

Recensie door:

Beoordeling: