De campagne #ikleesthuis die de Stichting CPNB heeft opgezet in maart, loopt zeker nog tot en met mei, maakte de stichting woensdag 1 april bekend.
Stichting CPNB richtte de #ikleesthuis-campagne om mensen aan te moedigen zoveel mogelijk te lezen tijdens de coronacrisis. De afgelopen weken heeft de campagne veel aandacht gekregen van de (online) media. Uitgevers, boekverkopers en bibliotheken maken gebruik van de hashtag #ikleesthuis. Volgens een persbericht van de CPNB bereikte de hashtag meer dan 1 miljoen lezers via sociale media.
Met de campagne wilde de CPNB eerst inzetten op bewustwording, maar vanaf nu wil de stichting ook aan mensen vertellen waarom je een boek zou moeten lezen. Daarnaast wil de CPNB andere initiatieven meenemen zoals Huisarrest, waar auteurs een verhaal schrijven en voorlezen voor kinderen.
Eveline Aendekerk, directeur Stichting CPNB, zegt over de campagne: “We wisten: dit is hét moment om als vak samen iets te doen. We zorgen ervoor dat we iedereen hiermee inspireren en een hart onder de riem steken en zo wordt het gelukkig ook ervaren. Het is heel bijzonder en waardevol om te zien waar we als sector toe in staat zijn als we de handen ineenslaan.”
—
Door Jorien Tromp