Romeinse wegen in Nederland

Romeinse wegen in Nederland

De handelsroutes werden Romeinse snelwegen

[Recensie] De Romeinen waren een vernuftig volkje met hun technieken en uitvindingen op het gebied van wegen. Toch waren de Romeinen zeker niet de eersten die wegen bouwden. De bewoners van de Lage Landen maakten in de brons- en ijzertijd al gebruik van knuppelpaden gemaakt van boomstammetjes. Meestal maakten ze echter gebruik van paden die waren uitgesleten in het landschap door langdurig gebruik.

Lees verder...

Recensie door:

Beoordeling:

  • Niet beoordeeld

Journey to Britannia

Journey to Britannia

Traveling through the Roman Empire

[Recensie] Before modern means of transport, traveling was often a dangerous, exhaustive and lengthy affair. Not least at the time the Roman Empire covered most of Western Europe. Although the Roman armies constructed highways wherever they went, journeying through the territory of the Pax Romana remained a risky and arduous venture. Although most travellers went by foot,

Lees verder...

Recensie door:

Auteurs:

Beoordeling:

  • Niet beoordeeld

Sporen naar het front

Sporen naar het front

Treinbedrijf in oorlogstijd

[Recensie] In Sporen naar het front schrijft Nederlands bekendste spoorwegenhistoricus Guus Veenendaal over een belangrijk facet van de oorlogvoering in de afgelopen twee eeuwen, dat in de militaire geschiedschrijving over de periode vaak maar weinig aandacht krijgt; de rol van spoorwegen in oorlogstijd. Naast het boek was [2013/red.] in het Spoorwegmuseum in Utrecht een tentoonstelling gewijd aan het thema spoorwegen en oorlog.

Lees verder...

Recensie door:

Auteurs:

Beoordeling:

  • Niet beoordeeld

Nederland Kanalenland

Nederland Kanalenland

Een reis langs twaalf kanalen

[Signalering] De titel van dit boek is toepasselijk. Nederland heeft met meer dan 1150 kanalen met een totale lengte van ruim 6500 km de meeste kanalen ter wereld, en is het enige land met een vorst met  de bijnaam Kanalenkoning. Naar deze koning Willem I is de Zuid-Willemsvaart (1826) genoemd, die van Maastricht naar ’s-Hertogenbosch loopt.

Lees verder...

Recensie door:

Beoordeling:

  • Niet beoordeeld