Land, Linda van 't

Land, Linda van 't

Linda van ’t Land is freelancer tekstschrijver en afgestudeerd aan de Rijksuniversiteit van Groningen in zowel de Middelnederlandse als de Moderne Letterkunde. Ze is altijd blijven lezen – mits het werk dat toelaat natuurlijk… Ze schrijft momenteel vooral voor haar eigen tekstschrijversbureau in Soesterberg: www.bureaulila.nl.

8 Recensies

02-04-2019

Social selling in 60 minuten

Relaties opbouwen met behulp van social media Social selling gaat over het online opbouwen van relaties, waarin jij zelf de hoofdrol speelt. Niet je logo, je product of je functie, maar jij! Mensen doen zaken met mensen. Daarom ben jij degene die het verschil kan maken. Dus: wie ben je en wat is jouw verhaal? [Recensie] Onze telefoon is de...


12-02-2019

Langs de afgrond, lessons learned van een ondernemer

Wat als het tegenzit? Veel managementboeken vertellen succesverhalen. Het zijn boeken die gouden bergen beloven: zakelijk succes, de perfecte balans tussen werk en privé en nooit meer stress. Ondernemer Ralph van Dam wilde het eens over een andere boeg gooien. Zijn theorie? ‘Failure is the mother of success.’ Een bedrijf opbouwen en succes ophalen kan eigenlijk iedereen. Maar wat doe...


08-01-2019

De Ladder

Waarom veranderen zo moeilijk is én… welke drie stappen wel werken. [Recensie] Mensen hebben doelen nodig, een reden om ’s ochtends voor op te staan. Doelen zijn daarmee een soort motivatiemagneten: ze wijzen de weg, geven energie, stimuleren actie, vergroten ons doorzettingsvermogen en stimuleren creativiteit. Vaak vraagt het bereiken van een doel om een gedragsverandering. En hoe je díe daadwerkelijk...


05-01-2019

Zout, vet, zuur, hitte

Slechts vier elementen nodig “Of je nu een beginneling bent of al tientallen jaren ervaring hebt, je leert nieuwe smaakdimensies ontwikkelen bij alles wat je kookt.” Aldus Michael Pollen in het voorwoord van Zout, vet, zuur, hitte van Samin Nosrat. Haar boek draait om de vier elementen waarmee je kunt koken en variëren als een professional. “Er zijn maar vier...


18-12-2018

Calimeromarketing 3.0

De P van Persoonlijkheid “Want zij zijn groot en ik is klein.” Wie kent niet deze gevleugelde uitspraak vol zelfbeklag van het tekenfilmkuiken Calimero uit de jaren zestig? Ondanks zijn kleinheid bleek hij heldhaftige daden te kunnen verrichten. Het was slechts een kwestie van slim(mer) zijn. Die filosofie vormt voor schrijfster en ondernemer Karen Romme de grond onder een reeks...


11-12-2018

L.I.V.E

Vier de misser van de maand De kans dat jij geboren zou worden, was praktisch nul. Eén op de tien tot de 2.685.000ste, om precies te zijn. De kans dat je zult sterven, is honderd procent. Grote vraag is: wat doe je in de tussentijd? Wie wil je zijn? Wat wil je hebben? Wat wil je nalaten? Helemaal geen ingewikkelde...


13-11-2018

Passie, Emotie, Liefde voor de Klant

Hoe lang blijf je de sociale robot voor? Een robot kan geen passie, emotie of liefde aan de klant tonen. Nóg niet, tenminste. Maar experimenten met sociale robots verlopen steeds succesvoller. Hoe lang duurt het nog voordat winkelmedewerkers en adviseurs vervangbaar zijn? Dat ligt er maar net aan hoeveel passie, emotie en liefde je voor de klant aan de dag...


23-10-2018

Geef nooit korting!

Wat zijn uw klanten bereid te betalen? Wie vaak te horen krijgt dat hij (te) duur is, gaat daar op een dag zelf ook in geloven. Bestsellerauteur Jos Burgers steekt met zijn boek ‘Geef nooit korting!’ deze mensen een hart onder de riem. Want wie zijn klanten een goede reden geeft om voor hem te kiezen, hoeft nooit meer met...