Geschreven door: Jenkins, Martin
Freeman, Tor
Artikel door: Alem, Katelijne van

50 dieren met een wereldrecord

ā€œDe prijs voor bijzonderste ei is voor de struisvogelā€

De auteur

[Recensie] Martin Jenkins studeerde biologie aan Cambridge University en werkte voor onder meer  voor de Verenigde Naties en het Wereld Natuur Fonds. Hij heeft  veel prijswinnende non-fictietitels geschreven voor kinderen, en hij heeft bijvoorbeeld ook Don Quichot en Gullivers reizen herschreven.

De illustrator

Tor Freeman is geboren en opgeleid in Londen en studeerde in 1999 af aan de Kingston University met een BA in illustratie. Tor werkt als freelance illustrator, stripmaker en auteur.

Geschiedenis Magazine

Verhaal

Komt dat zien, komt dat zien! De prijsuitreiking gaat beginnen. De unieke prestaties en talenten van vijftig dieren van over de hele wereld staan in de schijnwerpers. We reiken prijzen uit voor onder meer de snelste vlieger, de beste springer, degene met de langste tentakels, voor lastigste eter en grootste stinkerd. Welk dier legt het bijzonderste ei, maakt de meest waanzinnige bouwsels of kan zich het beste vermommen?

Ontdek het allemaal in dit briljant geĆÆllustreerde boek vol waanzinnige en originele dierenweetjes.

Dieren

In dit boek staan 50 verschillende dieren, heb jij een lievelingsdier? Leuk om dit boek door te bladeren en te zien wat voor speciale dingen ze allemaal kunnen! Bewonderingswaardig waar al deze dieren toe in staat zijn! Wist je bijvoorbeeld dat bevers in de herfst takken in het water bij de ingang van hun burcht leggen en ze de hele winter in hun burcht doorbrengen? Of dat een sidderaal zijn kin tegen het lijf van de aanvaller houdt om stroomstoten af te geven?

Prijzen

Allerlei prijzen worden uitgereikt! Heb jij ook prijzen om uit te reiken aan jouw omgeving, bijvoorbeeld aan je broertje of zusje, je vrienden of misschien wel een huisdier? Laat je inspireren door dit boek!

Vormgeving

Een stevig dik boek, met allerlei geweldige weetjes en feitjes. Ook prettig om bij spreekbeurten te gebruiken. Superleuk hoe er humor verwerkt wordt in dit boek. De paginaā€™s zijn speels, de stukken tekst zijn veelal verdeeld in vlakken waardoor het voor kinderen ook fijner lezen is. De illustraties staan over de hele paginaā€™s heen op de achtergrond met uitgewerkte blokken waar kleinere illustraties in te zien zijn. Echt een aanrader om in je boekenkast te hebben staan, heel erg leerzaam ook.