Cress

Zaterdag, 28 november, 2020

Geschreven door: Marissa Meyer
Artikel door: Joost Zuijderduijn

Deel drie van The Lunar Chronicles

[Recensie] Hoewel ik de vorige twee delen jaren geleden had gelezen, kwam ik er gelukkig met gemak weer in. Marissa’s schrijfstijl is zo toegankelijk, ik vloog gewoon door dit boek heen! Ze weet een sprookjesachtige sfeer, kleurrijke personages en science-fiction elementen te combineren tot een fantastisch avontuur waarin je vanuit verschillende perspectieven alle oplopende spanningen op aarde en in de ruimte volgt. Ik moest totaal niet wennen, ik zat er meteen lekker in en dat bleef zo door de rest van het verhaal!

De personages waren ook weer erg fijn om mee te maken. Cress wordt geïntroduceerd in het verhaal, een meisje die al jaren opgesloten zit in een satelliet. Op sociaal vlak is ze geen expert, maar dat maakt haar juist zo grappig! Ze is zo dromerig, kan lekker dramatisch doen en ontdekt met opengeslagen mond de planeet aarde. Ondanks haar dromerige houding weet ze wel een weg te vinden en kan ze anderen helpen. Ook genoot ik weer enorm van de andere personages. Iko is zo’n hilarische robot met haar opmerkingen, terwijl Thorne echt een heerlijke zelfingenomen jongen is met een goud hartje. Cinder wordt steeds sterker, en Wolf en Scarlet zijn zo ontzettend aandoenlijk. De groep heeft een geweldige dynamiek en zorgt ervoor dat je met veel plezier alle avonturen van ze volgt.

Het avontuur is ook weer erg pakkend en zit vol toffe hoofdstukken met spanning en flink wat actie. Zeker richting het einde lopen de spanningen en de emoties hoog op en begin je steeds meer te geven om alle personages. Ook krijg je al een klein beeld van Winter, het personage voor het volgende boek. Het boek eindigt zo spannend, en nu kan ik niet wachten om het slotdeel en Levana te gaan lezen.

Eerder verschenen op Nerdy Geeky Fanboy

Cress