Gebroken

Zaterdag, 17 oktober, 2020

Geschreven door: Teri Terry
Artikel door: Joost Zuijderduijn

Het vervolg op Gewist

[Recensie] Kyla is Gewist, maar ze kan toch zich dingen herinneren van de tijd voordat ze Gewist was. Hoewel ze dingen weet, moet ze alsnog haar best doen om het complete plaatje te ontdekken, want er zijn nog veel geheimen die ze moet ontrafelen. Ze komt in een strijd tegen de Hoeders, terwijl niet duidelijk is welke persoon aan de juiste kant staat. Daarnaast wil ze maar al te graag Ben vinden, maar zou hij nog wel leven?

Gewist vond ik een uiterst spannend verhaal waar ik doorheen vloog. Teri Terry weet veel spanning en mysterie in haar verhaal te brengen en na het einde las ik maar al te graag verder! Het tweede deel is nu ook uit, maar was dit boek wat ik ervan had verwacht, of bleef ik met nog meer vragen achter?

Gebroken is een spannend tweede deel waar ik weer snel doorheen ben gegaan. Ik had dit boek ook binnen een avondje uit, aangezien ik niet kon stoppen met lezen. Teri Terry zorgt ervoor dat je constant met vragen zit en nieuwsgierig bent naar de rest van het verhaal, zodat je dit boek haast niet weg kan leggen. Ze houdt de spanning erin en stopt genoeg plotwendingen in het verhaal en er zitten weinig saaie stukken in het verhaal. Alles is wel relevant en weet je enthousiast te maken naar de rest van het verhaal.

Er was lekker veel actie te vinden in het Gebroken. Kyla krijgt steeds meer te weten van haar leven voordat ze gewist werd, wat leidt tot interessante ontdekkingen. Bepaalde gebeurtenissen in het eerste deel worden daardoor duidelijker en de scheidingslijn tussen goed en kwaad worden steeds vager. Wie is te vertrouwen en wie niet, aan wiens kant moet Kyla nou staan? Ze vindt steun bij verschillende personages, maar het is nog maar de vraag of ze daar goed aan doet… Sommige personages bleven nog wel op de achtergrond en waren niet heel levendig, maar andere personages wisten er juist uit te springen en werden telkens interessanter.

Gebroken is een spannend vervolg en maakt je nog nieuwsgieriger naar het slot. Na een rustig begint barst de actie los en is er genoeg spanning die je meesleept door de rest van het boek. Wel zit ik nog met veel vragen, maar gelukkig zijn al vele vragen over het verleden van Kyla beantwoordt. Laat dat derde deel maar snel komen, want de Slated-trilogie is een fantastische trilogie!

Eerder verschenen op Nerdy Geeky Fanboy

Versplinterd

Gebroken