Gek van jou!

Zaterdag, 22 februari, 2020

Geschreven door: Jette Schröder
Artikel door: Paula van Mourik

Heerlijke feelgood met een vleugje chicklit

Een heerlijk verhaal over de liefde, doorspekt met veel humor, dat is het nieuwe boek Gek van jou! geschreven door Jette Schröder.

[Recensie] Lize heeft het helemaal gehad met mannen. Na een mislukte date besluit ze dat ze als happy single door het leven zal gaan. Haar werk bij Frappy.nl past daar uitstekend bij. Als redacteur van dit online platform is het de taak van Lize om vrouwen duidelijk te maken dat ze geen man nodig hebben om gelukkig te zijn. Maar Lize heeft niet gerekend op haar tante. Die wil haar graag aan de man zien en besluit haar een mooi cadeau te geven: een retraite van twee weken in The Mansion of Love. Van die naam alleen al gaat Lize over haar nek. Om haar tante niet teleur te stellen, besluit Lize het cadeau te accepteren. Alleen zal ze niet voor haar eigen geluk naar The Mansion of Love gaan, maar voor Frappy.nl. Het bedrijf is noodlijdend en Lize’s  baas denkt dat als Lize een een spectaculair verhaal over dit omstreden instituut kan schrijven, dit een enorme boost zal geven aan Frappy.nl. Iedereen zal weten hoe vrouwonvriendelijk het bij The Mansion wel niet is!

Maar Lize heeft niet gerekend op gastvrouw Marie-Sophie en de kok des huizes, Niek. Voor hen is The Mansion niet zomaar iets. Zonder dat Lize het weet heeft ze veel gemeen met Marie-Sophie. Haar verblijf in The Mansion zal haar dan ook lang bij blijven…

Jette Schröder (1987) zat nog op de middelbare school toen ze haar eerste verhaaltjes schreef voor Sesamstraat. De vele boeken die van haar hand zijn, zijn vooral gericht op kinderen van 6 t/m 14 jaar en voor Young Adults (15+). Met Gek van jou! slaat Schröder een heel andere weg in waardoor zij zich nu ook feelgoodauteur kan noemen. En dat heeft zij heel verdienstelijk gedaan!

Gek van jou! is een feelgoodroman met een vleugje chicklit. De hoofdpersoon is een jonge vrouw, happy single en met een leuke baan. Het verhaal is absoluut niet oppervlakkig te noemen. Naarmate het boek vordert  ontstaat er diepgang en merk je dat achter de façade van happy single toch heel wat meer schuilt. Het einde van ‘Gek van jou!’ voelt aan als een warm bad. Een goed bewaard geheim komt naar boven en dat zorgt voor een spetterende finale!

Gek van jou! is een verhaal  dat de lezer vooral heel veel laat lachen en dat boeiend is tot de allerlaatste pagina.