Haren vol banaan

Zaterdag, 10 augustus, 2019

Geschreven door: Erik van Os
Artikel door: Katelijne van Alem

Ik lijk misschien heel schattig, ‘k vind het best als jij dat vindt

Verhaal

[Recensie] Haren vol banaan: een vies en vrolijk boek! Naast gouwe ouwe smaakmakers als Pudding met vel schreef Erik van Os in dezelfde traditie vijfentwintig nieuwe liedjes en versjes vol bruikbare tips: ga alleen op woensdag naar school; vraag een haai als huisdier; maak je knuffels op met mama’s lippenstift en zie je een eenzaam drollotje in de wc, draai er dan speciaal voor hem een lief vriendje bij. De sprankelende tekeningen van Noëlle Smit zijn al even vies en vrolijk als de versjes en de liedjes.

Muziek

De cd die bij dit boek aanwezig is, is ontzettend leuk en ondeugend. Voor alle kindjes die lekker eigenwijs zijn! Je kunt er mee gaan meezingen of dansjes op maken, of misschien kun je zelf ook een vies of vrolijk liedje maken!

Yoga Magazine

Stoute dingen doen

Doe jij weleens iets dat niet mag? Daar zou je naar aanleiding van dit boek prima over kunnen praten. Misschien even uitkijken dat je kind niet teveel ideeën opdoet in dit boek om uit te gaan proberen…;) Op een grappige manier kun je het over dit onderwerp hebben. Zoals vette vingers die op alle meubels in huis zitten, een stomme trui op stommetruien.nl zetten of je snotneus aan de gordijnen afvegen…

Vormgeving

Tijdens het luisteren naar de cd kun je in het boek lezen wat er precies gezongen wordt. Ook los van de cd kun je de liedteksten lezen als kleine verhaaltjes. De tekeningen zijn geweldig en roepen het hele beeld van de situatie op. Hilarisch en echt lachwekkend, ook zeer herkenbaar wat kinderen allemaal kunnen doen. Zowel de teksten als de illustraties zijn vrolijk en komisch, een boek dat iedere ouder met jonge kinderen in huis zou moeten hebben!

Illustrator

Noëlle Smit