Het dinosaurus boek

Zaterdag, 2 maart, 2019

Geschreven door: Onbekend
Artikel door: Katelijne van Alem

Van het vissentijdperk tot hadrosaurussen, van ceratopsen tot luchtpioniers

De auteur

[Recensie] John Woodward heeft verschillende boeken geschreven, onder andere Weather Watcher en Super Earth Encyclopedia. Zijn boeken zijn vertaald naar het Nederlands, bijvoorbeeld de serie Lannoo’s grote Encyclopedie en Encyclopedie van het weer. Hij maakt ook boeken voor volwassenen en schrijft boeken in het fantasy-genre. John woont in Engeland en werkt in een Wildlife als vrijwilliger.

Achterflaptekst

“In dit spectaculaire boek kom je oog in oog te staan met geweldige dinosaurussen en andere prehistorische beesten. Ontdek hoe gigantisch ze waren, waar ze leefden, wat ze aten, hoe ze zichzelf verdedigden en nog veel, veel meer. Meer dan 1000 ongelooflijke beelden en interessante feiten over de prehistorie, bij elkaar in één onmisbare encyclopedie!”

Verhaal

In dit boek kun je alles vinden over dinosaurussen. Waar leefden ze, wat aten ze en wat waren hun afmetingen? Allerlei feiten en veel afbeeldingen zijn in het boek te vinden. Zo leer je de prehistorie en hun inwoners kennen. Een geweldig boek voor een dino-liefhebber.

Vormgeving

Een stevig, mooi vormgegeven boek. Grote platen van dieren, foto’s en illustraties met steeds onderin goed overzichtelijke stukken tekst. Dit boek is goed te gebruiken door kinderen, de informatie is duidelijk en de afbeeldingen zijn voorzien van streepjes met extra uitleg. Een heerlijk informatief boek. Het boek is ingedeeld in diverse hoofdstukken en in de inhoud is alles goed terug te vinden.

Werkstukken

Dit boek leent zich prima voor werkstukken over dinosaurussen. Kinderen kunnen hier eigenlijk alles in vinden en hun werkstuk voorzien van mooie platen. Ook kunnen er verschillende onderwerpen uit het boek gehaald worden, bijvoorbeeld hoe het leven voor de dinosaurussen was of hoe de opkomst van de zoogdieren plaats heeft gevonden.