Het huis zonder einde

Zaterdag, 31 oktober, 2020

Geschreven door: Daniëlle Bakhuis
Artikel door: Joost Zuijderduijn

[Recensie] Vorig jaar kwam Clownsnacht uit, een griezelig horrorverhaal voor Halloween. We zijn een jaar verder, en nu heeft Daniëlle Bakhuis en tweede horrorverhaal geschreven!

Het Huis zonder Einde is een boek dat je niet moet lezen voor het slapen gaan… Daniëlle Bakhuis vraagt in het begin aan de lezer om dit boek maximaal een kwartier per keer te lezen. Dit advies heb ik ook gevolgd, en werkte heel goed! Na elke leessessie liet ik de angst op me inwerken, waardoor het boek steeds meer impact op me had. Het boek levert weer de nodige schrikmomenten (en ook wat mooie verwijzingen naar Clownsnacht), maar ook wat verschillende griezelverhalen die aan je knagen.

Nu moet ik zeggen dat ik bij de eerste helft nog niet de intense spanning voelde die ik had bij Clownsnacht, maar dat gevoel was er wel richting het einde. Alles werd duidelijker en ik maakte me steeds meer zorgen om Samira, die gelukkig niet een dom personages is, maar juist overwogen beslissingen maakt en instinctief reageert als ze wordt geconfronteerd met haar angsten. Het einde was voor mij ook perfect. Andere lezers zullen het misschien verwarrend vinden, maar ik vond het juist erg sterk en wist juist de angsten van Samira uit te vergroten.

Het horrorgehalte vond ik in het vorige boek van Bakhuis iets heftiger, maar ook dit verhaal wist me vast te grijpen. Ik zou nooit meer op dezelfde manier reageren als ik een kleine meisje mijn naam hoor roepen, en de spiegels rond twaalf uur zal ik de komende tijd gaan vermijden… Mocht je even een kort horrorverhaal willen tijdens Halloween, is dit het perfecte boek voor jou!

Eerder verschenen op Nerdy Geeky Fanboy

De laatste uren van Josephine Donkers

Zes seconden