Het raadsel van de zee

Zaterdag, 30 november, 2019

Geschreven door: Jonne Kramer
Artikel door: Joost Zuijderduijn

De illustraties in het boek zijn net zo mooi als de cover

[Recensie] Dit boek is een erg mooi verhaal voor kinderen over vriendschap, avontuur en moed. Ravian is een rustige jongen die eigenlijk niet zo weg is van de zee, maar als zijn vader zoek is moet hij gewoon zijn vader vinden en trotseert hij al zijn angsten. Je merkt meteen dat Ravian een jongen is met een onschuldige en pure ziel en dat je hem het allerbeste wenst. Ravian beleeft een spannend avontuur als hij op een schip terecht komt, een vervloekt schip waar hij niet af kan komen. Hij merkt steeds meer over de mysteries op zee, maar hij is vastberaden om zijn vader te vinden.

Gelukkig is Ravian niet alleen. Hij heeft gezelschap van zijn trouwe zeemeeuw en op het vervloekte schip leert hij twee mensen kennen, waarvan één een leeftijdsgenootje is. De vriendschap die de twee jongens krijgen is zo prachtig om te zien en kan zelfs hartverwarmend zijn voor de grootste chagrijn. Als het verhaal niet al te sterk voor je is, wordt dat goed gecompenseerd door een innige vriendschap. De avonturen op zee vond ik ook erg bijzonder en het mysterie rondom de vader van Ravian zorgt ervoor dat je maar al te graag doorleest zodat je hopelijk het mysterie kan ontrafelen.

Het raadsel van de zee is een mooi verhaal over een onvergetelijke vriendschap, avonturen op zee en de zoektocht naar de vader van Ravian. De personages zijn zo prettig, de illustraties in het boek zijn net zo mooi als de cover en de schrijfstijl is heel pakkend. Dit was mijn boekenbon zeker waard, kinderboeken kunnen zo mooi zijn, dat bewijst Jonne Kramer maar weer!

Eerder verschenen op NerdyGeekyFanboy

Het raadsel van de zee