Hoera, herfst!

Zaterdag, 26 juni, 2021

Geschreven door: Vivian den Hollander
Artikel door: Agnes Eikema

De herfst was nog nooit zo leuk!

[Recensie] Hoera, herfst! Dat is niet alleen de titel van dit boek dat vol staat met knutselideeën en leuke weetjes over de herfst maar ook meer mijn persoonlijke mening. De herfst is namelijk mijn favoriete seizoen, vooral als het droog is en de zon schijnt, maar ik vind het ook niet erg als het regent. Laat laat bij het laatste dit boek nu superhandig zijn als je met kinderen thuis bent. Hoera, herfst! van Vivian den Hollander en Natascha Stenvert helpt je namelijk de herfst door 🙂

Hoera, herfst! staat boordevol afwisselende informatie en creatieve ideeën over de herfst. Aan de hand van twee personages, Liam en Saar, wordt de lezer meegenomen op ontdekkingstocht. En natuurlijk is Prikkie de Egel aanwezig om hier en daar wat te vertellen.

De ontdekkingstocht begint met algemene informatie over de herfst en de bomen. Zo zijn er verschillende bomen en hun blaadjes afgebeeld. Wat volgt zijn een paar knutselideeën die je kunt doen met de blaadjes die je in het bos kunt vinden. De ontdekkingstocht van Liam en Saar wordt vervolgd en er wordt door onder andere Prikkie uitleg gegeven over zaadjes, bosdieren en paddenstoelen. Leuk! Want bij ieder onderwerp worden weer knutselideetjes beschreven die je met de dingen kunt doen die je in het bos vindt. Wees gerust, niet ieder knutselidee is even moeilijk, dus ook voor de meest onhandige mensen (hoi!) zit er iets bij wat je kunt doen met enige slagingskans.

Wat ik het leuke vind is aan het boek Hoera, herfst! is dat het op een leuke wijze informatief is en uitnodigt om in het bos op zoek te gaan naar materialen die je kunt gebruiken om te knutselen. Het is dus leerzaam op een ongedwongen wijze. Ideaal voor ouders, opa’s en oma’s maar ook voor begeleiders in de opvang die iets ‘herfstigs’ met de kinderen wil doen op zowel zonnige als regenachtige dagen.

Eerder verschenen op Boekenz