In alle onschuld

Zaterdag, 22 mei, 2021

Geschreven door: Karen Rose
Artikel door: Liliën LP

Maatschappelijke misstanden, snijdende spanning en hechte vriendschappen

[Recensie] Vijfhonderdentweeënvijftig bladzijden van pure spanning, seksuele aantrekkingskracht en horror heeft de grande dame van romantische thrillers, Karen Rose, ons weer geleverd. Dit boek is een stuk groter en dikker dan zijn voorganger Tel tot tien. De held, Thomas Thorne, is zeventien als hij dankzij een beurs op een prestigieuze school zit. De tiener die de langste en sterkste van de klas is, heet dan nog Tommy White. Een achternaam die hij haat en van zijn verachtelijke stiefvader is. Tommy is te wit voor zijn buurt en familie en te zwart voor een rijke witte school, dankzij de Samoaanse achtergrond van zijn biologische vader die te vroeg is gestorven.

Zijn moeder is zodanig in de greep van zijn stiefvader dat ze geen goede moeder meer is voor de tiener. De enige die hem begrijpt, is zijn high school-liefje, Sherri. De directeur van de school kijkt neer op de arme studenten die dankzij een beurs zijn school bezoedelen. Dan leert Tommy dat er toch nog mensen zijn die in hem geloven, een wederkerend thema in In alle onschuld. Familie is niet alleen van eigen vlees en bloed.

Beschuldigd van moord

Negentien jaar later is Tommy, die zich nu Thomas Thorne noemt, een succesvol advocaat en filantroop. In alle onschuld is het zevende boek in de Baltimore-serie. Thomas wordt in de val gelokt en hij wordt beschuldigd van moord die hij niet heeft gepleegd. Dankzij beste vriendin en collega Gwyn wordt dit complot in eerste instantie verijdeld. Maar de man die Thorne zo haat, laat het er niet bij zitten en probeert Thorne via zijn vrienden te raken.

Yoga Magazine

Als mooie tegenstelling kan Thorne rekenen op zijn vrienden, ook al weet hij niet waaraan hij dat te danken heeft. Hij is zo beschadigd door zijn jeugd, dat hij niet snapt dat karma hem beloont voor zijn goedheid. De vriendschappen vormen de charme van dit verhaal. Hoe meer Thorne zijn onschuld probeert te bewijzen samen met Gwyn en zijn vrienden te beschermen, des te meer we over zijn jeugd en de mensen van toen te weten komen. Rose weet maatschappelijke misstanden weer goed aan de kaak te stellen die als een rode draad door het verhaal lopen.

Eerder verschenen op Perfecte Buren

Zonder angst

Genoeg gezegd