IT-kracht

Maandag, 9 mei, 2022

Geschreven door: Rolf Grouve
Artikel door: Hanneke van de Water

Automatisering uitgelegd voor professionele leken

[Recensie] Sommige auteurs van non-fictie boeken hebben het talent om ingewikkelde zaken in begrijpelijke taal te presenteren. Auteur Rolf Grouve bezit dat talent! Met zijn nieuwe boek IT-kracht maakt hij de ingewikkelde materie rondom de automatisering van organisaties toegankelijk voor ‘niet-IT’ers’.

Het ingewikkelde vakjargon dat veel IT’ers bezigen en wat IT-projecten onnodig complex maakt, laat Grouve achterwege. Met zijn boek geeft hij een ieder die bezig is met een automatiseringsslag of dat van plan is, een middel in handen om ‘mee te kunnen’ met de experts binnen deze branche. Na het lezen van IT-kracht sta je zelf aan het roer van jouw automatiseringstraject en kan het je niet gebeuren dat je ingaat op de gepresenteerde deal waar vooral het IT-bedrijf baat bij heeft. Je bent namelijk in één klap een gelijkwaardige gesprekspartner.

“Het is altijd goed om je medewerkers te betrekken bij de resultaten van je interventie en met hen te bespreken waarom zij welke diensten gebruiken. Wordt die pc die vorig jaar is aangeschaft nog gebruikt? Welke software gebruiken we nog met elkaar en hebben we tussentijds de processen veranderd. Het zijn zomaar vragen die je veel duidelijkheid geven over hoe jouw IT-omgeving in elkaar steekt en welke diensten je waarom gebruikt.”

Bovendien biedt Grouve je de middelen om jouw bedrijfsmodel en de toekomstbestendigheid daarvan, eens kritisch én met kennis van zaken te beschouwen. Je hebt een beter inzicht in de processen binnen jouw bedrijf en de wijze waarop jij je medewerkers goed c.q. beter kunt faciliteren bij bijvoorbeeld thuiswerken.

Schrijven Magazine

Met IT-kracht in de hand, neem je de regie (terug) over jouw IT-projecten. Het boek van Grouve toont aan dat er wellicht veel meer mogelijk is in jouw organisatie dan je wellicht tot op heden had verwacht. Innoveer jouw organisatie door te automatiseren en benut juist nu de ongekende mogelijkheden van IT om te anticiperen op de toekomst.

Grouve heeft zijn boek in duidelijk afgeschermde hoofdstukken opgedeeld, waardoor de lezer de informatie gedoseerd tot zich kan nemen én gemakkelijk terug kan vinden. De auteur heeft met zijn vorige boeken bovendien al onbetwistbaar bewezen over een transparante en toegankelijke schrijfstijl te beschikken en ook dit nieuwe boek zal veel ondernemers laten verzuchten dat zij dit boek eerder hadden willen lezen. Maar… beter laat dan nooit!

Eerder verschenen op Hanneke Tinor-Centi