Kat over de vloer

Zaterdag, 9 juni, 2018

Geschreven door: Rachel Wells
Artikel door: Jeanette van de Lindt

Zo’n kat wil iedereen wel hebben

[Recensie] Ken je die momenten? Lekker knus op de bank met je oude knuffelvest aan, een fijne kop thee erbij (met een bonbon), een spinnende kat op schoot en een goed boek. Er is weinig fijner dan dat. Maar het kan nog een heel klein beetje fijner en dat is een heerlijke roman waarin een leuke lieve kat een hoofdrol speelt. De schrijfster Rachel Wells laat ons kennismaken met Alfie. In het eerste boek met en over Alfie Kat over de drempel leren we Alfie kennen als een lieve kat met een hart van goud. Alfie weet als geen ander om de mensen in de straat waar hij woont met elkaar te verbinden. In het tweede deel Kat over de vloer gaat Alfie zich bemoeien met nieuwe bewoners in de straat waar hij woont. En met succes.

Zelfs als je niet zo dol bent op katten dan zal Alfie je hart stelen. In de boeken storten mensen hun hart uit tegen Alfie maar ook katten praten met elkaar. Echt heerlijke wegleesboeken die je hart verwarmen op een koude winterdag. Van mij mag Alfie nog heel veel avonturen beleven in zijn straat met leuke mensen. De boeken zijn los van elkaar te lezen maar beginnen bij deel 1 is leuker.

Verhaal van Kat over de vloer

Het was een gewone straat, waar heel verschillende mensen wonen. Sommigen vriendelijk, anderen nors, sommigen bemoeizuchtig, anderen teruggetrokken. Totdat Alfie kwam, het grijze katje dat het leven van de straatbewoners veranderde en de gemeenschapszin terugbracht. Maar nu is er een nieuw gezin in de straat komen wonen, een gezin waar iets geks mee is. Alfie weet niet precies wat, maar wat hij wel zeker weet is dat hij moet ingrijpen voor het te laat is. Maar willen ze zijn hulp wel? Een warm, opbeurend en inspirerend verhaal waarin Alfie laat zien dat een huisdier echt je leven kan veranderen.

Eerder verschenen op Romantischeboeken.nl

Alfie - Kat in de kou

Alfie - Kat in de sneeuw