Perfecte resten

Zaterdag, 23 november, 2019

Geschreven door: Helen Fields
Artikel door: Rachel van der Lee

Schotse thriller drijft op sterke personages

[Recensie] Op een afgelegen plek in de Schotse Hooglanden wordt het verbrande lichaam van een vrouw aangetroffen. De enige overblijfselen die gebruikt kunnen worden om het lichaam te identificeren zijn een paar tanden en een reepje stof. De moordenaar weet zijn sporen perfect uit te wissen. Het rechercheteam van Callanach en Turner staat voor een groot raadsel. Het duurt dan ook niet lang of er wordt nog een vrouw ontvoerd. Het team staat onder druk om het slachtoffer te vinden voordat het te laat is.

Rechercheursduo

Het eerste deel van een nieuwe serie rondom de rechercheurs Luc Callanach en Ava Turner. Luc Callanach is net vertrokken bij Interpol. Hij wil zich graag bewijzen tegenover zijn nieuwe collega’s, met name Ava Turner. Het verhaal speelt zich af in Schotland. Overdreven beschrijvingen van de omgeving blijven achterwege.

Levensverhalen

Dit is de zoveelste serie rondom een stel rechercheurs. Dan denk je dat het even kan duren voordat het verhaal samenhangend wordt. Toch weet dit verhaal te boeien, omdat de personages steeds interessanter beginnen te worden. De onderlinge spanning en de levensverhalen van de personages nodigen uit om door te lezen. Bovendien is het in Perfecte resten meteen duidelijk dat er haast geboden is in het onderzoek.

Voorspelbare gebeurtenissen

Aanvankelijk is de schrijfstijl oppervlakkig. Maar naarmate je verder komt, merk je dat Perfecte resten een prima boek is. Vooral de laatste bladzijden zijn heel spannend. Ondanks een aantal voorspelbare gebeurtenissen, weet de schrijfster de aandacht van de lezer vast te houden. Het maakt zeker nieuwsgierig naar een volgend deel, ondanks dat er al zoveel thrillers zijn met dit thema. De personages maken het geheel boeiend. Je wil graag weten wat er in een volgend deel met ze gaat gebeuren.

D.I. Callanach 7 - Perfecte wraak

D.I. Callanach 6 - Perfecte moord

Perfecte prooi