Save the date

Zaterdag, 15 februari, 2020

Geschreven door: Morgan Matson
Artikel door: Iris Windmeijer

[Recensie] Al eerder hoorde ik goede verhalen over de boeken van Morgan Matson, dus toen Save the Date bij Amazon in de sale zat, móest ik wel weten of alle jubelverhalen waar waren.

Chaos
Save the Date draait om de Grants, de familie van Charlie. Wanneer Charlie’s zus gaat trouwen, komen al haar broers en zussen naar huis. Omdat haar ouders het huis verkopen, zal dit één laatste weekend met z’n allen in het ouderlijke huis zijn. Charlie verheugt zich er enorm op, want wat kan er mis gaan? Nou, álles dus. Save the Date is een boek vol chaos.

Werkelijk alles gaat fout met de bruiloft: de weddingplanner is er op het laatste moment vandoor gegaan, en het blijkt dat ze allerlei boekingen door elkaar gehaald had. Van de band tot de taart, niets gaat in één keer goed. De chaos is soms wel over de top, Matson blijft situaties creëren die niet goed gaan. Je valt van het ene in het andere probleem, en soms is het net iets too much. De situaties blijven wel grappig, waardoor het niet enorm storend is.

FamilieDe chaotische situaties zijn onrealistisch, maar de Grant familie voelt wel heel echt. Charlie is de jongste van de familie en mist haar broers en zussen, die inmiddels allemaal uit huis gaan. Het liefste zou ze voor eeuwig in haar jeugd leven, maar het leven gaat door. Charlie is een leuk karakter en haar oplossend vermogen is bewonderend. Je leeft met haar mee, en stiekem hoop je dat de bruiloft uiteindelijk wel kan plaatsvinden. Ook leuk zijn de strips van de Grant familie in het boek. De band van de familie is een belangrijk onderdeel van Save the Date, maar wat als sommige familieleden hun eigen geheimen hebben?

Save the Date is chaotisch en hilarisch, en de Grants stelen stiekem je hart. Er zit een flink tempo in Save the Date, je valt van de ene chaos in de andere. Hierdoor blíjf je lezen. Ik ben overtuigd en wil meer van Matson lezen!

Eerder verschenen op Readalicious