Trippie

Zaterdag, 6 maart, 2021

Geschreven door: Caronne Ionescu, Irma Corbeek
Artikel door: Ramona van den Berg

Bijnamen

[Recensie] Trippie van schrijfster Caronne Ionescu heeft een cover met mooie kleuren. Tof! Allereerst houden dochter Britt en ik enorm van de kleurtjes op de cover. Ook al worden er veel kleuren gebruikt het doet niet druk aan. Wij worden hierdoor net nieuwsgieriger.

In het begin van het boek kan het kind zijn naam schrijven. Ik vind dit erg leuk in kinderboeken. Zo is het meteen een eigendom van het lezende kind.

Het verhaal gaat over Trippie. Hoe hij aan die naam gekomen is dat lezen we meteen wanneer het verhaal start, hij is namelijk klein. Trippie heeft veel vriendjes die allemaal in dit boek voorbij komen. En voor een ieder heeft hij een bijnaam, net zoals hij er zelf ook een heeft. Britt gaf meteen aan dat ze dat herkent. Want ook zij heeft bijnamen. En zo hebben we eigenlijk voor de huisdieren om ons heen ook bijnamen bovenop de namen die ze eigenlijk al hebben.

Trippie verveelt zich een beetje. Al zijn vriendjes zijn druk met van alles en nog wat. Wanneer hij dan om zich heen gaat kijken ziet hij toch wel dingen die hij kan ondernemen. Zo wil hij een spin van zijn hik afhelpen. Dit verhaaltje is op een leuke kindvriendelijke manier geschreven. Britt kan hem zelf lezen wat voor nog meer pret zorgt. Het verhaal is op rijm geschreven, wat het lezen vergemakkelijkt. De illustraties zijn ontzettend lief. Mooi vormgegeven, met alle kleuren van de regenboog.

Achterin het verhaal staat een extraatje van de schrijfster. Een gezellig spelletje en een kleurplaat helemaal in de trend van het verhaal.

Trippie is een leuk verhaal, mooi weergegeven met de kleurrijke illustraties.

Eerder verschenen op Perfecte Buren