Truth or dance 2 - Break a leg

Zaterdag, 2 november, 2019

Geschreven door: Chinouk Thijssen
Artikel door: Joost Zuijderduijn

Truthordance is nog gevaarlijker dan gedacht

[Recensie] Dit boek is al stukke spannender dan het eerste deel. Truth or Dance had wat spannende opdrachten, maar ik vond dat de spanning nog vrij vlakjes was. Het kan echt stukken erger, dus dit deel is vele malen spannender. Chinouk heeft lef en weet offers te maken. De meisjes krijgen het niet makkelijk en maken ontzettend heftige momenten mee, helemaal omdat India vaak paniekaanvallen heeft. De focus is steeds meer gelegd op het thrillergedeelte van het verhaal, dat vond ik echt top! Ik zat meerdere keren met opengeslagen mond te staren tijdens het lezen, want de daden van truthordance zijn vele malen erger dan ik had verwacht.

De schrijfstijl van Chinouk is ook weer erg goed. Ik had dit boek gewoon binnen een middagje uit, want ik kon gewoon niet stoppen met lezen. De schrijfstijl is vlot, houdt je nieuwsgierig en weet je goed mee te nemen in de gevoelens van de personages. India is een hele lieve meid, maar maakt zich heel erg druk. Je leeft erg met haar mee en daarnaast vond ik het gaaf dat ook de jongens op de opleiding iets meer aandacht kregen in dit verhaal. Het eerste boek had veel informatie over de balletwereld, dus nu werden er niet veel termen naar je hoofd gesmeten. Erg prettig, want zo is het verhaal iets vloeiender. Het balletwereldje was nog duidelijk te voelen, zeker de onderlinge rivaliteit is goed te merken.

Dit tweede deel is echt ontzettend spannend en wist me meerdere keren echt te choqueren. Truthordance is nog gevaarlijker dan gedacht, maar wie zou het zijn? Ik weet het nog steeds niet, maar ik heb nu wel mijn verdenkingen. Mocht ik het fout hebben zou ik het boek zeker vijf sterren geven, maar aangezien ik dit nog niet weet houd ik het nu tussen de vier en vijf sterren. Ik kan in ieder geval niet wachten op het laatste deel in deze trilogie, want ik wil maar al te graag weten of ik gelijk heb!

Eerder verschenen op NerdyGeekyFanboy

Gegijzeld

Blindelings