Zondag

Zaterdag, 29 september, 2018

Geschreven door: Arno van Elst
Artikel door: Katelijne van Alem

Shht… I’m busy doing Sunday

De Auteurs

Mireille en Arno van Elst zijn auteurs van The Holy Kauw Company. Dit is een creatief-culinair bedrijf dat zijn stijl omschrijft als robuust, eigenzinnig en puur. Ze zijn op een bewuste manier met eten bezig en gebruiken bijvoorbeeld zoveel mogelijk lokale ingrediënten en ze kijken naar het milieu en diervriendelijkheid bij de keuze van hun producten.

Achterflaptekst

“Zondag. Een dag om eindeloos te ontbijten, tijd voor elkaar. Een dag om soep te trekken, taart te bakken, een stevige boswandeling te maken. Maar ook een dag om in je fijnste pyama door te brengen in bed, terwijl de oven zijn werk doet. In dit prachtige boek delen Mireille en Arno (auteurs van limonade) van The Holy Kauw Company hun állerbeste recepten voor een perfecte zondag. Met foto’s van Hanke Arkenbout.

Pf

Met recepten als kaneelrolletjes met blauwe bessen (die je de kinderen laat maken terwijl jij uitslaapt), homemade pizza met artisjokken, tv-diners met kikkererwtenballetjes en de smeuïgste risotto voor het diner.”

Vormgeving

Een uitnodigend boek, ik krijg gelijk zin om aan de slag te gaan met de recepten. De foto’s spreken aan, de pagina’s zijn gedrukt op fijn papier. De kleuren zijn mooi en de recepten staan handig ingedeeld op ochtend, middag en avond. Het boek op zich is een feestje om in te kijken, er staan naast de recepten ook mooie stukjes tekst in, je krijgt er echt een gezellig zondag-gevoel van.

Ochtend, middag, avond

Van vruchtencrumble tot toast met paddenstoelen, van bietensalade tot carrotcake en van linzensoep tot paella, er zijn allerlei speciale recepten te vinden in dit boek. Er staat steeds vermeld wat de bereidingstijd is, met daarnaast een handig overzicht van de ingrediënten. De recepten worden ingeleid met een mooi stukje tekst, daarnaast een mooie foto van hoe het recept eruit kan komen te zien. En ook fijne recepten voor gerechten die je heerlijk weg kunt eten voor de tv en weer andere die je kunt laten maken door je kinderen. Er is van alles te vinden in dit fijne boek.