Donker water

Donker water

Verdronken of vermoord?

[Recensie] TV4-verslaggeefster Ellen Tamm heeft het moeilijk. Enige tijd geleden werkte zij aan een zaak die haar zo heeft aangegrepen dat zij nauwelijks nog normaal kan functioneren. De zaak herinnerde haar heel sterk aan de dood van Elsa, haar zusje dat op achtjarige leeftijd verdronk. Ellen wordt gedwongen tijd te nemen om haar leven weer op de rails te krijgen.

Lees verder...

Recensie door:

Auteurs:

Beoordeling:

• Niet beoordeeld

Pretty Boy

Pretty Boy

Het verband tussen 1994 en 2017

[Recensie] Hannah en Jack wonen met hun drie kinderen Max, Sara en Sam in het dorpje Doodeind in het zuiden van het land. Ze zijn bevriend met Jeff en Laura die een zoontje Tommie hebben. Wat de twee gezinnen gemeen hebben is de ontwikkelingsstoornis autisme waaraan zowel Max als Tommie lijden. Ze volgen speciaal onderwijs en zijn daardoor vaak in elkaars gezelschap.

Lees verder...

Recensie door:

Auteurs:

Beoordeling:

• Niet beoordeeld

Achterland

Achterland

Deel twee van spannende Zweedse thrillerserie

[Recensie] Arne Dahl (1963) is het pseudoniem voor de succesvolle Zweedse schrijver Jan Arnald.  Hij is vooral bekend geworden door een serie thrillers over het A-team. Deze boeken zijn de basis geweest voor een eveneens succesvolle televisieserie. In 2016 verscheen Grensgebieden, het eerste deel van wat een trilogie moet worden over het speurdersduo Sam Berger en Molly Blom.

Lees verder...

Recensie door:

Auteurs:

Beoordeling:

De platenzaak

De platenzaak

Gevangen in het leven

[Recensie] Rachel Joyce (Londen, 1962) begon haar carrière als actrice en speelde bij de Royal Shakespeare Company en het Royal National Theatre. Daarna werkte ze twintig jaar bij de radio, waarvoor ze hoorspelen en documentaires schreef. Zij debuteerde in 2012 met de roman De onwaarschijnlijk reis van Harold Fry, waarvoor zij een nominatie voor de Man Booker Prize ontving.

Lees verder...

Recensie door:

Auteurs:

Beoordeling:

Grensgebieden

Grensgebieden

Misdaadroman met een hoofdletter M

[Recensie] Arne Dahl, pseudoniem van Jan Arnald (Zweden, 1963) is auteur, criticus en redacteur. Van zijn veelgeprezen misdaadserie over het A-team werden wereldwijd meer dan één miljoen exemplaren verkocht. Ook de serie over de OpCop-unit ontving lovende reacties. Grensgebieden is het eerste deel van een nieuwe serie psychologische thrillers met Sam Berger en Molly Blom in de hoofdrol.

Lees verder...

Recensie door:

Auteurs:

Beoordeling:

Rode sneeuw

Rode sneeuw

Overtuigende Noorse thriller

[Recensie] De herfst is bijna voorbij en Ove Bakkerud wil nog een laatste weekend in zijn vakantiehuis in Stavern aan de Noorse kust doorbrengen voor de winter invalt. Bij aankomst ziet hij dat inbrekers er een grote chaos hebben aangericht. Als hij naar het naastgelegen huisje gaat om de situatie bij zijn buurman te bekijken treft hij een dode man aan die op gruwelijke wijze is vermoord.

Lees verder...

Recensie door:

Auteurs:

Beoordeling:

• Niet beoordeeld

Hou je ogen open

Hou je ogen open

Fenomenale plotwending

[Recensie] Robin en Sarah Marshall zijn tweelingzussen die elkaar al jaren niet gesproken hebben. Ze weten van elkaar niet eens waar ze wonen. Robin ruilde haar succesvolle carrière als popmuzikant in voor een teruggetrokken leven en verlaat nooit haar huis. Sarah is door haar man op straat gezet en mag haar dochtertje Violet niet meer zien.

Lees verder...

Recensie door:

Auteurs:

Beoordeling:

Het laatste dat ze deed

Het laatste dat ze deed

Verkeerde beslissingen van doortrapte mensen

[Recensie] Gregg Olsen heeft veel boeken op zijn naam staan en geniet in zijn geboorteland Amerika grote bekendheid. Het laatste dat zij deed is het eerste boek van zijn hand dat in het Nederlands is vertaald.

Liz en Owen wonen in een oude bungalow aan de oever van de rivier Deschutes in het stadje Bend.

Lees verder...

Recensie door:

Auteurs:

Beoordeling:

De vrouw in het raam

De vrouw in het raam

Puike psychologische thriller

[Recensie] Anna Fox woont in een statig huis dat ze nooit verlaat. Ze drinkt aan een stuk door, probeert Frans te leren, kijkt naar oude zwart-wit films, telefoneert met haar bijna ex-man en haar dochtertje en bespioneert de buren die in de huizen rondom het plein wonen. Anna wordt aangenaam verrast als Jane Russell, die met haar man Alistair en zoon Ethan een woning aan het plein heeft betrokken,

Lees verder...

Recensie door:

Auteurs:

Beoordeling:

Als ik doodga voor ik opsta

Als ik doodga voor ik opsta

Intrigerend met overrompelend einde

[Recensie] Alex Jackson is de hoofdpersoon in de debuutthriller van de Engelse schrijfster en journaliste Emily Koch. Alex is verslaggever bij de Bristol Post en een ervaren bergbeklimmer. Ondanks die ervaring gaat het fout. Tijdens de beklimming van een bergwand in de Avon Gorge maakt Alex een val van twintig meter en raakt in coma.

Lees verder...

Recensie door:

Auteurs: