Heimwee naar bloed

Heimwee naar bloed

Een bijzondere en originele thriller

[Recensie] Over Dario Correnti is weinig bekend, eigenlijk niet veel meer dan dat het een pseudoniem is waarachter twee Italiaanse auteurs schuilgaan. Voordat de debuutthriller Heimwee naar bloed daadwerkelijk verscheen was er al veel internationale belangstelling voor. Het op feiten gebaseerde verhaal dat spannend en goed geschreven is, verdient deze belangstelling.

In het Noord-Italiaanse plaatsje Buttanuco wordt Aneta Albu,

Lees verder...

Vol van Maan

Vol van Maan

Liftend naar Lissabon

[Recensie] Laurens van Daelen wordt door medestudente Maan overgehaald om met haar mee te doen aan een liftwedstrijd naar Lissabon. Aanvankelijk had hij daar niet veel zin in maar onder druk van zijn provocerende broer en dominante vader veranderde hij van gedachten. Hij besluit de uitdaging te accepteren met maar een gedachte: ik wil winnen.

Lees verder...

Recensie door:

Auteurs:

Beoordeling:

Mevrouw C.

Mevrouw C.

Indringend roman over verlangen en afwijzing

[Recensie] De zussen Constance en Sophie verliezen op jonge leeftijd hun ouders en groeien op bij hun oom en tante. Constance is een gevierd pianiste die na het overlijden van haar schatrijke echtgenoot vervalt in een leven van godsdienstwaanzin en afzondering. Een vrouw die de wereld en iedereen die daarin leeft met buitensporige harteloosheid bejegent.

Lees verder...

Recensie door:

Auteurs:

Beoordeling:

• Niet beoordeeld

De vrouw die terug moest

De vrouw die terug moest

Geslaagd thriller debuut uit Zweden

[Recensie] De vrouw die terug moest is het debuut van de Zweedse schrijfster Lina Bengtsdotter (1977). Naast schrijfster is zij docente Zweeds en psychologie en woont in Stockholm. Het boek werd in Zweden gekozen tot thrillerdebuut van het jaar. Het verhaal speelt zich af in het afgelegen dorp Gullspång waar Lina Bengtsdotter is opgegroeid.

Lees verder...

Recensie door:

Beoordeling:

Donker water

Donker water

Verdronken of vermoord?

[Recensie] TV4-verslaggeefster Ellen Tamm heeft het moeilijk. Enige tijd geleden werkte zij aan een zaak die haar zo heeft aangegrepen dat zij nauwelijks nog normaal kan functioneren. De zaak herinnerde haar heel sterk aan de dood van Elsa, haar zusje dat op achtjarige leeftijd verdronk. Ellen wordt gedwongen tijd te nemen om haar leven weer op de rails te krijgen.

Lees verder...

Recensie door:

Auteurs:

Beoordeling:

• Niet beoordeeld

Pretty Boy

Pretty Boy

Het verband tussen 1994 en 2017

[Recensie] Hannah en Jack wonen met hun drie kinderen Max, Sara en Sam in het dorpje Doodeind in het zuiden van het land. Ze zijn bevriend met Jeff en Laura die een zoontje Tommie hebben. Wat de twee gezinnen gemeen hebben is de ontwikkelingsstoornis autisme waaraan zowel Max als Tommie lijden. Ze volgen speciaal onderwijs en zijn daardoor vaak in elkaars gezelschap.

Lees verder...

Recensie door:

Auteurs:

Beoordeling:

• Niet beoordeeld

Achterland

Achterland

Deel twee van spannende Zweedse thrillerserie

[Recensie] Arne Dahl (1963) is het pseudoniem voor de succesvolle Zweedse schrijver Jan Arnald.  Hij is vooral bekend geworden door een serie thrillers over het A-team. Deze boeken zijn de basis geweest voor een eveneens succesvolle televisieserie. In 2016 verscheen Grensgebieden, het eerste deel van wat een trilogie moet worden over het speurdersduo Sam Berger en Molly Blom.

Lees verder...

Recensie door:

Auteurs:

Beoordeling:

De platenzaak

De platenzaak

Gevangen in het leven

[Recensie] Rachel Joyce (Londen, 1962) begon haar carrière als actrice en speelde bij de Royal Shakespeare Company en het Royal National Theatre. Daarna werkte ze twintig jaar bij de radio, waarvoor ze hoorspelen en documentaires schreef. Zij debuteerde in 2012 met de roman De onwaarschijnlijk reis van Harold Fry, waarvoor zij een nominatie voor de Man Booker Prize ontving.

Lees verder...

Recensie door:

Auteurs:

Beoordeling:

Grensgebieden

Grensgebieden

Misdaadroman met een hoofdletter M

[Recensie] Arne Dahl, pseudoniem van Jan Arnald (Zweden, 1963) is auteur, criticus en redacteur. Van zijn veelgeprezen misdaadserie over het A-team werden wereldwijd meer dan één miljoen exemplaren verkocht. Ook de serie over de OpCop-unit ontving lovende reacties. Grensgebieden is het eerste deel van een nieuwe serie psychologische thrillers met Sam Berger en Molly Blom in de hoofdrol.

Lees verder...

Recensie door:

Auteurs:

Beoordeling:

Rode sneeuw

Rode sneeuw

Overtuigende Noorse thriller

[Recensie] De herfst is bijna voorbij en Ove Bakkerud wil nog een laatste weekend in zijn vakantiehuis in Stavern aan de Noorse kust doorbrengen voor de winter invalt. Bij aankomst ziet hij dat inbrekers er een grote chaos hebben aangericht. Als hij naar het naastgelegen huisje gaat om de situatie bij zijn buurman te bekijken treft hij een dode man aan die op gruwelijke wijze is vermoord.

Lees verder...

Recensie door:

Auteurs: