Dossier 64

Dossier 64

Onopgeloste misdaden in Denemarken

[Recensie] Dossier 64 is het vierde boek in serie Q waarin brigadier Carl Mørck niet opgeloste misdaden onderzoekt. Hij wordt daarin bijgestaan door Assad, een man uit het Midden Oosten met de nodige geheimen en de prettig gestoorde Roos. In Dossier 64 onderzoeken zij de mysterieuze verdwijning van een prostituee.

Lees verder…

Waanidee

Waanidee

Totalitair Nederland

[Recensie] Als hij elf jaar oud is komen de ouders van Victor Bronckhorst bij een auto-ongeluk om het leven. Hij wordt door zijn grootouders opgevoed en vooral tussen Victor en zijn opa ontstaat een hechte band. Het geeft Victor een gevoel van trost als zijn opa hem de uitverkorene noemt die een grote taak in zijn leven te volbrengen heeft.

Lees verder…

Recensie door:

Beoordeling:

De schuldige

De schuldige

Jongens in de knel

[Recensie] De elfjarige Sebastian Croll wordt ervan beschuldigd de negenjarige Tyler Stokes in de speeltuin van Barnard Park te hebben vermoord. Advocaat Daniel Hunter wordt belast met zijn verdediging. Sebastian geeft tegenover de politie toe met Tyler te hebben gevochten zoals jongens van die leeftijd wel vaker doen maar ontkent in alle toonaarden hem te hebben vermoord;

Lees verder…

De schitterende doden

De schitterende doden

Kijken naar lijken

[Recensie] Eve Singer is verslaggeefster bij iWitnessNews en samen met Joe, haar cameraman, maakt zij reportages over alles wat met de dood te maken heeft. Moorden, verkeersongelukken, zelfmoorden; het maakt niet uit wat het onderwerp is, als de verhalen en beelden maar schokkend en bloederig zijn. Dan vinden er een aantal moorden plaats die de politie het idee geven dat er een seriemoordenaar aan het werk is.

Lees verder…

Recensie door:

Beoordeling:

• Niet beoordeeld

De Vrouw in de Kooi

De Vrouw in de Kooi

Ongeluk of zelfmoord of…

[Recensie] Jussi Adler-Olsen is een Deense auteur van misdaadromans. Hij heeft altijd goede kritieken gekregen. Met de komst van de Q-serie is zijn naam definitief gevestigd als één van de beste Scandinavische misdaadschrijvers.

Carl Mørck is een politieman die een zeer traumatische gebeurtenis heeft meegemaakt. Na een periode van ziekteverlof keert hij terug tot grote onvrede van zijn superieuren.

Lees verder…

Kijk niet weg

Kijk niet weg

Journalist in vertwijfeling

[Recensie] David Harwood is journalist van de Promise Falls Standard, een krant die veel te lijden heeft van nieuwe technologische ontwikkelingen en moeilijke tijden doormaakt. David ontdekt een corruptieschandaal waarbij plaatselijke politici betrokken zijn maar ondervindt bij het onderzoek naar de zaak en de publicatie van een artikel dat hij erover geschreven heeft,

Lees verder…

Ik zag Menno

Ik zag Menno

Toeval bestaat niet

[Recensie] Vincent Evers is een serieuze, rustige ietwat onzekere man die de dood van zijn broer Menno maar moeilijk van zich kan afzetten. Menno verdween 15 jaar geleden tijdens het surfen in Spanje. Zijn lichaam werd nooit gevonden. Vincent gelooft niet in toeval. Alles wat er gebeurt is voorspelbaar, gebeurtenissen laten zich ordenen in patronen die orde in de chaos scheppen.

Lees verder…

Opgesloten

Opgesloten

Moord in kleine plattelandsgemeenschap

[Recensie] In het idyllische plaatsje Shipcott wordt een oudere en ernstig gehandicapte vrouw in bed vermoord. De plaatselijke politieagent Jonas Holly tast volslagen in het duister over toedracht en dader. Het politieonderzoek wordt overgenomen door een politieteam uit de grote stad dat onder leiding staat van de arrogante inspecteur Marvel. Er vinden nog een aantal moorden plaats maar de dader laat geen enkel spoor achter waarmee het politieteam kan werken.

Lees verder…

De noodkreet in de fles

De noodkreet in de fles

Nieuw spannend deel in de Q-serie

[Recensie] De noodkreet in de fles is het derde boek dat Jassi Adler-Olsen schreef in de Q-serie. De vrouw in de kooi en De fazantenmoordenaars waren de eerste twee. Carl Mørck is na een traumatische gebeurtenis in zijn politiecarrière benoemd tot hoofd van de afdeling Q,

Lees verder…

Recensie door:

Beoordeling:

• Niet beoordeeld

Rusteloos land

Rusteloos land

Spitten op de heidevelden van Exmoor

[Recensie] Rusteloos land is de debuutroman van Belinda Bauer (1962) en verscheen in 2009 in Engeland onder de titel Blacklands.In deze literaire thriller, zoals op de omslag vermeld staat, maakt de lezer kennis met de twaalfjarige Steven Lamb. Hij woont met zijn moeder Lettie, broertje Davey en zijn oma in het dorpje Shipcott aan de rand van de heidevelden van Exmoor.

Lees verder…