Keessie

Keessie

Aan de basis van het Nederlandse schaatssucces

[Recensie] Kees Verkerk stond letterlijk aan de basis van de succesreeks die de Nederlandse schaatsers tot op de dag van vandaag voortzetten. Bovendien was hij één de wegbereider van de professionele sport in Nederlands. Zij het dat hij met een schaatsbond te maken had die elke vorm van profsport wenste af te straffen.

Lees verder...

Recensie door:

Auteurs:

Beoordeling:

• Niet beoordeeld

De Muur 63 – De stambomen van het profpeloton

De mooiste verhalen over succesvolle wielerdynastieën

[Recensie] Bij het eerste nummer van De Muur in 2019 is gekozen voor een themanummer. Onder de titel De stambomen van het profpeloton staan verschillende wielerdynastieën en families van profwielrenners centraal. Vaders en zonen of dochters, broers, neven, zwagers, kleinkinderen. Uit De Muur 63 blijkt wel dat er nogal wat familiebanden zijn die wielrenners met elkaar verbinden.

Lees verder...

Recensie door:

Auteurs:

Beoordeling:

De Muur 59

De Muur 59

Nieuwe editie van wielertijdschrift, dat eigenlijk een mooi boek is

[Recensie] Alhoewel omschreven als wielertijdschrift is De Muur eigenlijk een mooi vormgegeven boek met wielerverhalen, interviews en portretten. De Muur 59 is weer een uitstekende editie. Opvallend is de kwaliteit van alle bijdragen. Werkelijk geen enkel artikel is van mindere kwaliteit. Mooi is ook het thema dat als rode draad door De Muur heen loopt;

Lees verder...

Drie weken, acht seconden

Drie weken, acht seconden

Tour de France van 1989

[Recensie] De Tour de France van 1989 is de geschiedenis in gegaan als een van de meest spannende, zo niet de spannendste ronde ooit. Pas op de allerlaatste dag wist de Amerikaanse wielrenner Greg LeMond tijdens de individuele tijdrit de Tour te winnen met achte seconden verschil nadat voor aanvang nog 50 seconden afstand had.

Lees verder...

Recensie door:

Auteurs:

Beoordeling:

King

King

Hoe een modale Afrikaanse voetballer uitgroeide tot publiekslieveling

[Recensie] Op 25 augustus 2017 verscheen van Michel van Egmond King, de biografie van Feyenoord speler Chris Gyan. Michel van Egmond beschrijft hierin het bewogen leven van de uit Ghana afkomstige oud-Feyenoord voetballer Chris Gyan. Michel van Egmond kennen we natuurlijk van de zeer succesvolle, aangrijpende en uitstekend geschreven portretten van Rene van der Gijp en Willem Kieft.

Lees verder...

Recensie door:

Beoordeling:

FC Barcelona

FC Barcelona

Fanboek voor de jeugd

[Signalering] Uitgeverij Voetbal International heeft er goed aan gedaan om FC Barcelona Het Ultieme Fanboek te laten schrijven door een echter kenner van de voetbalclub en de stad Barcelona Edwin Winkels. Al decennia lang volgt hij de club, spelers en officials op de voet doordat hij de stad en Catalonië tot in detail kent,

Lees verder...

Recensie door:

Auteurs:

Beoordeling:

Renner met rede

Renner met rede

Meesterknecht in het peloton

[Recensie] Koen de Kort is een wielrenner die je met recht een meesterknecht kunt noemen. Hij is een wielrenner die er tijdens zijn carrière achter is gekomen dat hij zelf net te weinig talent heeft om koersen en rondes te winnen. Hij is er echter wel achtergekomen dat hij in staat is om talentvollere wielrenners dan hij zelf te helpen aan overwinningen.

Lees verder...

Recensie door:

Auteurs:

Beoordeling:

Bas Nijhuis – Niet zeiken, voetballen!

Bas Nijhuis – Niet zeiken, voetballen!

Markante scheidsrechter

[Recensie] Op 10 oktober 2017 verscheen het Bas Nijhuis boek van Voetbal Inside. Het Bas Nijhuis boek is geschreven door Eddy van der Ley en bevat verhalen van de meest markante scheidsrechter van het moment in het Nederlandse betaalde voetbal. Bij de opzet van Niet zeiken, voetballen! is gekozen voor een opsomming van anekdotes en belevenissen van scheidsrechter Bas Nijhuis.

Lees verder...

Recensie door:

Beoordeling:

Willem van Hanegem

Willem van Hanegem

De boeiende kijk van De Kromme op voetbal

[Recensie] Alhoewel Willem van Hanegem Buitenkant links zeker ook een biografisch karakter heeft is het boek toch bovenal een persoonlijk portret van een unieke voetballer. En niet alleen was Willem van Hanegem een unieke voetballer, tot op de dag vandaag heeft hij een zeer duidelijke mening over de wijze waarop er gevoetbald zou moeten worden en hoe trainers en andere begeleiders zouden moeten omgaan met talentvolle voetballers.

Lees verder...

Recensie door:

Beoordeling:

Pocket vogelboek

Pocket vogelboek

Origineel vogel doe-boekje

[Recensie] Het pocket vogelboek van Gerard Janssen kun je gerust een origineel boekje noemen. Het vogelboekje is uitgegeven door de sympathieke kleine Utrechtse Uitgeverij Snor. Goed beschouwd is het een “vogel doe-boekje.” Een boekje dat je aanspoort om actief naar vogels te gaan kijken en luisteren. Verwacht geen uitgebreide vogelgids, alhoewel er wel informatie te vinden is.

Lees verder...

Recensie door:

Auteurs: