De player

Zaterdag, 17 oktober, 2020

Geschreven door: Vi Keeland
Artikel door: Claudia van Koolwijk

Vrouw in een mannenwereldje

[Recensie] De boeken van Vi Keeland zijn niet meer weg te denken uit het new adult genre. Haar boek De baas was het eerste boek wat ik las van deze schrijfster en naast de nodige romantische scènes, heb ik ook regelmatig moeten lachen gedurende het verhaal. Ik had er dan ook heel veel zin in om haar nieuwste boek te lezen.

In De player draait het om sportverslaggeefster Delilah Maddox. Als een van de weinige vrouwen in het mannenwereldje, moet ze regelmatig opboksen tegen haar concurrentie, maar ze weet ze aardig staande te houden. Wanneer ze op een dag de beroemde en zeer aantrekkelijke quarterback Brody Easton moet interviewen, verloopt dit gesprek niet helemaal volgens plan. Wanneer Brody vervolgens ook nog eens onder de indruk is van haar knappe verschijning, zit ze helemaal in tweestrijd, want daten met een player ziet ze niet zitten.

Toen ik eenmaal was begonnen in het boek merkte ik al snel dat ik de humor miste die wel aanwezig was in de andere boeken van deze schrijfster. Er komen wel wat grappige momenten in voor, maar het maakte mij niet echt aan het lachen. Dit neemt echter niet weg dat het een leuk en vlot boek is om te lezen.

Beide hoofdpersonages zijn erg goed uitgewerkt. Delilah wordt goed neergezet als een jonge vrouw die goed haar mannetje staat, maar ook niet vies is van een flirt en Brody is overduidelijk een sportman die zelf ook dondersgoed doorheeft dat hij er goed uit ziet en succesvol is. Toch leren we ook een andere kant van hem kennen, die gedurende het verhaal erg goed naar voren komt. De nevenpersonages zijn ook erg interessant zeker Willow en haar oma Marlene. Voor mij gaven deze personages juist een extra dimensie aan het verhaal, waardoor het niet enkel ging over de aantrekking en afstoting van twee personages, zoals in sommige verhalen wel het geval is.

Al met al vond ik De player een erg leuk boek om te lezen, maar ik miste toch de humor die ik wel vond in andere boeken van Vi Keeland.

Eerder verschenen op Perfecte Buren